Barrier-freedom and inclusion in lifelong learning and adult education
V sklopu Erasmusa+, so se štirje člani društva organizacij za izobraževanje odraslih udeležili petdnevnega seminarja v Avstriji, z naslovom Barrier-freedom and inclusion in lifelong learning and adult education. Seminar se je odvijal na dvorcu Retzhof v Leitringu, manjšem kraju na avstrijskem Štajerskem, med 18.5. in 23.5. 2015.
Že sam naslov seminarja opiše temeljne vsebine izobraževanja in njegov namen. Različni izvajalci skrbno pripravljenih delavnic in ostalih aktivnosti so udeležence na pristen in zelo poučen način seznanili z življenjem posameznikov, ki so na različne načine hendikepirani.
Prvi dan seminarja je bil namenjen medsebojnemu spoznavanju udeležencev ter natančnejšemu informiranju o poteku seminarja. Drugi dan so udeleženci obiskali Zavod za slepe in slabovidne v Gradcu, kje so okusili dopoldansko malico v popolni temi ter šli na sprehod okoli stavbe z zavezanimi očmi, ob pomoči palice ter kolega. Popoldne so se v spremstvu predstavnice urada za gradnjo brez ovir/barier sprehodili po Gradcu – mestu brez ovir.
V naslednjih dveh dneh smo udeleženci seminarja med drugim spoznali gospo Gady in njena prizadevanja, da bi bila tudi demenca kategorizirana kot oblika hendikepiranosti. Demenca je namreč vse pogostejša tudi pri mlajših osebah, življenjski vsakdan posameznika, ki zboli za to boleznijo, se korenito spremeni.
V nadaljevanju izobraževanj je gospa Ulbl udeležence popeljala v osnove znakovnega jezika, mladi par gospod Blaha in ga. Reitter pa sta izvedla potopisno predavanje »Eno leto z vozičkom po Srednji Ameriki«.
Gospo Levc, ki je od zgodnjega otroštva slepa, je pripovedovala o življenju v temi in kako jo je vztrajnost, upornost in prizadevnost pripeljala do zaključenega magisterija.
Eni bolj, drugi manj pogumno smo se preizkušali tudi v adrenalinskem parku, ki je bil v sklopu posestva, kjer so bile nastanitve. Posebnost tega parka je, da se v njem lahko preizkusijo tudi tisti, ki sicer živijo na vozičku.
V Slovenijo smo se vrnili po petih dneh druženja z izjemnimi posamezniki, ki so nam omogočili vpogled v njihovo življenje v temi, tišini ter na vozičku in nam tako omogočili neprecenljivo izkušnjo ter zavedanje, da osebe z različnimi primanjkljaji niso drugačne od nas. Drugačni/prilagojeni so le njihovi načini in oblike za vsakodnevne aktivnosti, od prečkanja ceste, dostopa v različne stavbe, pridobivanja informacij, vožnje z avtobusom, izobraževanja.
V petih dneh smo spoznali odlične posameznike, ki so kljub različnim primanjkljajem (vid, sluh, govor, gibalnost) dosegli izjemne cilje, tako na izobraževalnem kot na osebnem področju in pri tem ohranili in izkazali neskončno mero srčnosti, optimizma in iskrivosti.